דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קולט אדים - איך להתאים את קולט האדים למטבח? 

מאת    [ 12/04/2011 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 5642 פעמים ]

 

 כיצד בוחרים קולט אדים למטבח?

 בחירה והתאמה של קולט אדים למטבח דורשת התייחסות למספר גורמים חשובים:

קולט אדים - סוגים שונים

ניתן לבחור בין סוגים שונים של קולטי אדים, אולם יש להתחשב בפונקציונאליות שלהם בהתאם למבנה המטבח.

קולט אדים בעל ארובה – קולט אדים זה מותקן ישירות מעל הכיריים ומיועד למטבחים בהם אין מעל הכיריים ארונות מטבח. קולט אדים בעל ארובה יכול להיות פינתי, וניתן למקם אותו סמוך לקיר. קיים גם קולט אדים  בעל ארובה בצורת אי (אשר נראה כאי צף המרחף מעל הכיריים), שמיועד עבור מטבחים בהם הכיריים נמצאים במרכז המטבח- באי.

קולט אדים תחתון (בילט אין) - זהו קולט אדים שחלקיו הפנימיים חבויים בתוך ארונות המטבח. כלומר, המפוח והמנוע מוסתרים ורק היחידה החיצונית גלויה.  

פילטרים – שיטת הפעולה של קולט האדים

ישנם קולטי אדים אשר קולטים את העשן ומוציאים אותו החוצה. קולט אדים בעל יציאה חיצונית משתמש במערכת מנועים עוצמתיים בכדי לנקז את העשן החוצה, ובכך מבטל את הצורך בפילטר לסינון האוויר. קולט אדים מסוג זה מתאים למטבחים בהם יש קיר חיצוני.

למקרים בהם אין קיר חיצוני למטבח, קיימים קולטי אדים אשר מסננים את העשן ופועלים בשיטה של מחזור האוויר. לקולט אדים מסוג זה קיים פילטר פחם המשמש לסינון האוויר. ישנם קולטי אדים המתבססים על פילטרים חד-פעמיים, וכאלו בהם הפילטר הוא רב-פעמי וניתן לשטיפה ולניקוי. על פי רוב, כאשר מדובר בקולט אדים בעל פילטר פחם, מומלץ לרכוש קולט אדים עם מסננים חד-פעמיים, אשר מבטיחים בדרך כלל את יעילותו ותקינותו של קולט האדים לאורך זמן. עם זאת, קיימות כיום טכנולוגיות אשר מקלות ומייעלות גם את השימוש בפילטרים רב-פעמיים (על כך יש לברר בעת רכישת קולט האדים).

עוצמת היניקה של קולט האדים

כאשר בוחרים קולט אדים חשוב לבחון את התפוקה שלו. תפוקתו של קולט אדים נמדדת לפי יכולתו למחזר כמות אוויר בפרק זמן מסוים. עוצמת היניקה של קולט האדים נמדדת במטרים מעוקבים לשעה, ולמעשה, הבחירה בעוצמת היניקה הרצויה, תלויה בנפח המטבח. חישוב עוצמת היניקה של קולט האדים הוא פי עד 15 ממידות המטבח, כאשר יש להתחשב גם בסגנון הבישול הנהוג. במטבחים בהם נהוגות שיטות בישול המייצרות עשן סמיך (טיגון, צלייה וכד'), מומלץ השימוש בקולט אדים בעל עוצמה מירבית של יניקה, אשר תבטיח שאיבה תדירה יותר של האוויר (בין 10 ל-15 פעמים בשעה). עוצמות היניקה של קולטי האדים בשוק נעות בין 200 ל-1000 מ"ק לשעה.     

רעש – הקפידו לרכוש קולט אדים שקט

אלמנט משמעותי בבחירת קולט אדים הוא נושא הפעולה השקטה. כיום מיוצרים בשוק קולטי אדים בעלי מנועים שקטים במיוחד, המאפשרים ליהנות מהשימוש בקולט האדים מבלי להיחשף לרעש ההפעלה אשר עשוי להוות מטרד של ממש. בבחירת קולט אדים, נושא זה הוא בעל חשיבות מירבית. קולט אדים בעל עוצמה של 50 דציבל ומטה נחשב לשקט.

גודל הכיריים

על קולט האדים להיות ברוחב הכיריים או רחב מהן (בשום אופן לא קטן מרוחב הכיריים). מידות סטנדרטיות של קולט אדים הן: 60 ס"מ עומק ו-90 ס"מ רוחב (בהתאמה למידות הכיריים הסטנדרטיות), אולם ניתן גם למצוא גדלים גדולים יותר.

מבחינת גובה, על קולט האדים להיות ממוקם במרחק שבין 60 ל-80 ס"מ מהכיריים, כאשר חשוב כמובן למקם את קולט האדים במרחק סביר, על מנת לא לפגום באפקטיביות של פעילות השאיבה.    

לאחר שביצעתם התאמה של הקולט על פי פרמטרים אלו, מובטחת לכם חוית שימוש נוחה ויעילה וניצול מירבי של קולט האדים.


 

המטבח כידוע לך, הוא לב הבית - ומוצרי החשמל למטבח של לי ונט, הם לב המטבח. אנו עושים הכל, ומכל הלב, כדי לייבא לישראל את מוצרי החשמל למטבח האיכותיים ביותר והמתקדמים ביותר. המותג "לי ונט" נפוץ בתחום קולט האדים אך תוכל לקבל מענה גם לשאחר מוצרי החשמל למטבח שלך. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב